ceciliar.blogg.se

GPS för hundar

Publicerad 2017-11-30 12:00:00 i Allmänt,

Jag visste inte att det fanns GPS för hundar men Garmin Astro 320 Handenhet fungerar som en GPS man har en handkontroll och ett koppel på hunden som man kan spåra. Det är ju jätte bra att man vet vart hunden är hela tiden och det gäller ju inte bara när man är ute på jakt. Det händer ofta att min hund springer bort när jag säpper den lös i skogen och jag kan inte veta vart hunden är. Det har till och med hänt att jag har gått hem utan att hunden har kommit tillbaka men det roliga är att hunden springer efter och dyker upp precis när man ska gå innanför dörren. Dom är ju verkligen bra på att hitta.
 
Men det vore ju häftigt att köpa en Garmin Astro 320 så att man kan se vart hunden befinner sig. Det roligaste vore ju att ha en GoPro kamera på hunden så att man får se vad den har för sig också.
 
På tal om jakt så är det dags att köpa en ny GRS kolv till gäveret för jag ska ut och jaga i vinter tänkte jag. Det finns inget som går upp mot att jaga på intern när det är kallt och mycket snö. Det är något mysigt med att ta fram en termos med varm choklad när man fryser riktigt ordentligt. Det finns bra information om GRS Kolv på Jaktsajten.se.
 
I sommras var jag aldrig ute med geväret och jagade för jag hade fullt upp med fisket. På sommrarna brukar jag nämligen fiska och sedan på hösten och vintern tycker jag om att jaga i skogen. Det är tråkigt att man inte har någon att ta med sig ut på jakt, det är inte så många som delar mitt intresse men det hade nog varit trevligare om man hade någon med sig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela