ceciliar.blogg.se

Jaga exotiska djur

Publicerad 2017-11-23 16:08:54 i Allmänt,

Här är några exempel på exotiska djur som går att jaga över världen.
 
Personligen har jag aldrig jagat utanför norden med det skulle ju vara häftigt att jaga lite i Afrika också någon gång.
 
Däremot så gillar jag inte att man skjuter djuren endast för hornen eller betarnas skull. När jag har skjutit en älg så har jag kött för en månad framåt. Man kan ju diskutera om det är omoraliskt att skjuta djur över huvud taget och de flesta skule nog anse att det inte var ok samtidigt som de går ner till ICA och köper ett paket köttbullar i frysdisken. Det verkar som att folk har glömt bort vart köttet kommer i från man är så distanserad till det att man inte tänker på att man fakstiskt måste slakta en gris för att få julskinka.
 
Då tycker jag i så fall att det är bättre att skjuta djuret själv så att man inte har huvudet i sanden och låtsas som ingenting.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela